Tesla a stabilit un record negativ: câte mașini sunt afectate de cea mai nouă rechemare
Rechemările pot fi adresate utilizând actualizări over-the-air.
O defecțiune a software-ului a determinat o nouă rechemare pentru siguranță în noiembrie pentru Tesla, de data aceasta pentru liniile de vehicule Model 3 și Model Y. Potrivit anunțului de rechemare, vehiculele ar putea prezenta farurile spate care iluminează intermitent din cauza unei anomalii de firmware. Anunțul vine după două alte rechemări anterioare în aceeași lună, care afectează gamele Model S și Model X ale producătorului de vehicule electrice.
Raportul de rechemare a fost emis de National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) pentru anumite vehicule electrice 2023 Model 3 și 2020-2023 Model Y. Raportul afirmă că în cazul vehiculelor afectate lămpile spate se pot aprinde aleatoriu pe una sau ambele părți ale vehiculului, ceea ce crește riscul de coliziune.
Iluminarea aleatorie este rezultatul unei anomalii de firmware care provoacă detectări false de defecțiuni în timpul secvenței de pornire a vehiculului. Pe baza descrierii defectelor din raport, aceste detectări false apar izolate de lămpile din spate ale vehiculului și nu afectează lămpile de frână, lămpile de rezervă sau semnalizatoarele.
O lună încărcată pentru Tesla
Rechemarea afectează 321.628 de unități, toate identificate folosind înregistrări specifice de producție, configurare și firmware. Versiunile de firmware Tesla 2022.28 până la 2022.40.4 au fost identificate drept cauza anomaliei. Cea mai recentă versiune, 2022.40.4.1, pare să nu fie afectată și este exclusă de la retragere.
Deși rechemările nu sunt neobișnuite, această ultimă știre marchează un alt impact într-o lună de rechemare deja încărcată pentru Tesla. La începutul acestei luni, NHTSA a publicat informații de rechemare pentru vehiculele Tesla Model S și X 2017-2021 pentru a rezolva defecțiunile asistenței servodirecției care au apărut după ce vehiculul este condus pe drumuri accidentate.
A doua retragere a lunii, anunțată chiar înainte de problema firmware-ului de mai sus, a identificat probleme de calibrare și declanșare a airbag-ului pasagerului din față care afectează aproape 30.000 de unități.
Tesla abordează problemele legate de toate cele trei retrageri folosind actualizările de software over-the-air. Abordarea „hands-off” permite ca problemele de rechemare să fie rezolvate mult mai rapid decât rechemările tipice de vehicule fizice care necesită programarea și remedierea practică.